Wednesday, July 16, 2008

DEBAT.

kesimpulan untuk debat harga minyak semalam.

1. stage yang tidak digital (tak menarik la maksud dia).

2. masa yang sangat terhad.

3. pengerusi majlis dan 2 ahli panel tak power walopon ade yang bergelar doktor dan menjawat jawatan tinggi dlm institusi universiti negara. soalan yang ditujukan adalah lemah sama seperti soalan kwn-kwn tentang politik kampung di kedai kopi. pangkat doktor beli agak nya.

4. debat yang dijalankan adalah tentang isu minyak petrol dan diesel. tp pak menteri lebih gemar bercakap pasal isu sejarah, demostrasi, konsert dan lelain. perkataan yang paling aku benci semalam adalah 'POPULIS'. pak menteri seperti ketandusan idea. cuba memutar belit kan fakta dengan mengaitkan dengan isu-isu lama. zaman 70-an. zaman dia pon xde lagi.

5. minyak urut pon boleh disebot-sebot. ini menandakan pak menteri mmg xde idea. mcm-mcm perkara lain disebot selain dari isu minyak.

6. soalan panel yang sangat lemah. lebih memihak kepada pak menteri. mungkin soalan yang ditanya adalah soalan yang dibuat oleh pak menteri sendiri.

7. debat ini sepatot nya di lakukan di antara anwar dan menteri-menteri yang mengawal ekonomi negara. bukan dengan menteri penerangan yang cetek idea dan tiada pengalaman. baru 4-5 bulan jadi menteri sudah belagak mcm ayam daging.

8. siaran ulangan patot diulang setiap hari supaya rakyat dapat menilai yang mana lagi bagus.

9. komen anda? sila tinggal kan di ruangan bawah. sekian.

6 comments:

Mrs. Syakir said...

mmg ptt letak jawatan aje si saberi tu..udah le tak menjawab soalan, cakap nak besar sampai mulut berbuih-buih pulak tuh..selekeh!

mr.right said...

tu,la..mulut berbuih pastu nk jilat balik semula..buat malu aku jer sebagai rakyat negeri terengganu..taik tOl la sheberi ni!

H.I.K.M.A.H said...

issyy... memalukan betul aku sbg rakyat trganu..
anwar ibrahim lawan budak skolah.. budak skolah tu sebut minyak atar..malu malu.. org bincang pasal minyak petrol..

mr.right said...

haha..kalo minyak lintah tu boleh la diterima pakai jugak..hahahahah!!

annah said...

minyak lintah??
opsss!dah masuk iklan beb!
jimat xgune org sebenar, kartun je.haha!
paham ke?

mr.right said...

iklan muroh..