Sunday, March 23, 2008

'dah dah la tu' riwayat aznil

rumah sewe aku kat JB ni mmg la daif. TV pon xde. yg adenyer 2 bijik computer biase milik housemate aku (name dirahsiakan) dan satu komputer ribe milik aku. brg2 asas yg lain mcm kipas, water heater tu ade la. kami ni bkn nyer xde duit sgt. tp yg jenis jimat cermat.

kalau TV tu xde mmg lagi konfem la xde astro. aku bkn x stuju bdk2 umah nk beli TV dgn pasang astro tp nnt satu keje pon xjadi. lagipon nnt umah aku jd port lepak tgk bola. racist la sikit beb. nnt ade yg gaduh sbb main sorok2 remote control.

td aku bkk paper utusan online. dah lame dah aku x bace paper2 national ni. bg aku berite2 diorg ni x standard utk dibace. byk penipuan. byk cerite2 kisah org curik enset, budak2 sekolah pukul cekgu dan mcm mcm. x ngam dengan spirit aku. tp td tibe2 je rase mcm nk bace kisah2 dongeng rakyat so aku bukak la utusan. terkejot bai. tajok headline die berbunyi ' yana(bkn name sebenar) peserta AF6 pertame tersingkir'. aku dah naik sawan. gelak2 sampai umah sebelah pon bengang sbb anak die terjage tido kot. yg aku heran, nape AF ni masih diteruskan?? korang igt best ke?? kalau adik aku tgk kat umah mmg aku suh mak aku jual TV tu. aku rase aznil pon dah muak dengan AF. die sendiri pon blah dr AF. korang yg menghabiskan duit vote SMS tu ape ceriter?? membazir tahu x? kalau betol2 berkualiti xde la pulak juare2 AF yg lalu senyap sunyi xde berite. mawi je yg nmpk up sikit tu pon sbb kes bekas tunang die dirampas org. yg lain maner pergi? abis kontrak x sambung2.

bertambah lg x paham aku sbb ade jugk org yg sanggup benti keje pasal nk masuk mende alah ni. nk jd glemer la katekan. xyah la wei. korang ni hny digunakan pihak astro utk mengkaye kan mereke jer. astro ni hak milik ananda krisnan. die tu bkn org melayu dan Islam. kite org melayu marah bile DEB nk dihapuskan tp kite kayekan jugak org keling tu. buat pe?? cukup la dengan maxis yg die ade. xyah la nk supot AF pulak. kepade peminat2 yg setie tu sedarlah diri kay. lagipon budak2 AF ni nyy xbest pon. xde pon lagi yg boleh lwn siti tu. aku pon bkn minat sgt kat siti ni. tu cume perumpamaan saje. ni setiap ari minggu duk mengadap tgk konset murah AF tu. baik layan bola lg masyuk kepale. 'bile ntah org melayu kite ni nk berubah' quoted from tun mahathir. walopon die tu bkn melayu sejati. campur jgk dgn mamak tp aku pakai jugk kate2 hikmat die. bla bla bla..

aku dah mls dah nk protes lebih2. nnt org ckp aku ni jenis x spoting la ape la. so stakat ni saje kritikan pedas aku utk AF ni. dah dah la brader. bangkit lah!

label-AF?? WTH??!!

2 comments:

annah said...

huihhh!jgn suh mak jual tv tuuu!
sekali sekala tgk gelagat org nk cepat glamer nii,besh gopp!:P:P

mr.right said...

bkn nyer aep nk suh jual..bleh beli tV baru..haha!