Tuesday, August 5, 2008

tampal iklan merata-rata. ah-long memang bahalol la.

aku duduk/tinggal/belajar di johor bahru lame sebenarnye. lebih kurang 6 tahun. banyak pengalaman aku lalui. banyak pemandangan aku tengok di johor bahru yang banyak beza dengan tempat aku sendiri. yelah, bandaraya no. 2 malaysia katekan. uwekkk!! nak muntah aku. bandaraya konon. padahal hapa pon xdak. kedai cina banyak lah.

okey, cerita aku bukan pasal bandaraya tapi ade satu perkara yang unik yg terdapat di johor bahru yang tiada di tempat aku ; iklan-iklan pinjaman wang ah-long yang ditampal merata-rata tempat. mmg betul. aku mmg menyampah dengan iklan-iklan ini. ah-long ni main tibai je menempel iklan-iklan mereke ni merata tempat. di signboard jalan, tiang2 tnb n telekom, tiang2 kedai, pokok2 di tepi jalan, traffic light. bukan sahaja begitu, kad2 bisnes mereke ni di bahagikan di setiap rumah-rumah di sekitar JB. dah la org yang membahagikan kad2 tu mat indon, lagi banyak sial yang melanda. aku dah menyampah dengan sikap ah-long ni.

kepada pihak polis, sila lah ambik tindakan pasal geng-geng ah-long ni. dah ramai rakyat yang mati kene sembelih akibat dari pinjaman dengan ah-long. banyak lagi kes-kes yang perlu di titik beratkan oleh pihak polis. jangan duk sibuk siasat kes sodom je. dah,la terang2 kontoi pihak hospital kluarkan report yang mengatakan saiful laknat ni xpenah kene sodom. so wtf pihak polis nak siasat lagi?? banyak lagi kes-kes lain xsetel. kes al-tantuya x setel2 pon. ah-long yang belambak2 ni polis x tangkap pulak. kene suap dgn ah-long ke?? pendatang asing belambak2. kes dadah x setel2. ketua polis negara pon xde kuasa skrg. masuk keluar mahkamah je keje die skarang. patot la muka pon dah jadi mcm badak.

okeyla, cakap banyak pon xgune. aku bukan polis, bukan PM. sendiri pilih, sendiri ingat lah. tanggung lah sendiri!!

No comments: