Friday, March 21, 2008

pos malaysia dan TM

ni perkare yg mmg aku nk protes dr dulu lagi. sampai skrg pon xberubah2! ape nk jadi dengan sistem kat malaysia ni. benci betoi aku.

Pos Malaysia ni mmg la bagus die punyer service kat org ramai untuk menghantar ape jua item yg diposkan oleh customer. diorg ni dikire byk dah berbakti kepade kite sbg pengguna. tp yg aku bengang nyer pasal facilities diorg yg sgtla terok mcm cipan. dahla org berpusu-pusu dtg nk setel mcm2. nk byr bil, nk pos surat, pos barang, renew lesen tp satu kaunter je yg bukak. org ramai berbaris panjang2 kat blkg ni diorg igt xlenguh ke lutut?? kalo seme mude mcm aku takpe la tp kalo dah ade makcik dan pakcik tue tu kesian la kat diorg. yg aku xpaham kenape diorg xleh nk wat sistem mcm kat bank2. pakai ambik nombor. boleh la makcik2 ni duk tunggu kat kerusi. dahla nk tny mcm mane nk isi borang tu xde kaunter pertanyaan. lemah tol. pastu sediakan 2 3 kaunter yg berlainan. utk pos barang kaunter lain, utk byr bil kaunter lain. tu pon xleh nk ubah ke?? untung dekat 3 4 ratus jute setahun nk buat ape?? masuk poket pengarah ke?? marah tol!

ni lagi satu agensi yg boleh dikatekan bengap jugak. diorg ni mempelopori sistem telefon dan intenet kat malaysia. tp service mcm agensi umah sewa makcik pah. aku ni mmgla seorg pengguna intenet dan telefon yg tegar. setiap bulan aku kene bayar 2 3 ratus bil mende2 camni. ni menunjukkan kesetiaan aku kpd penggunaan intenet dan telefon. tp yg aku bengang setiap kali sampai bil byk pulak yg tertunggak. bkn aku xbayar pon. korang igt aku ni jenis yg xde duit ke?? duit belambak2 la brader. tp disebabkan aku lebih selese dgn pembayaran melalui intenet aku menggunakan intenet banking sebagai laluan mudah utk buat bayaran. tp bile dah bil sampai dgn penyata tunggakan beribu2 kat umah aku bengang. aku pon terus pergi ke pejabat besar TM. diorg pon bengang dengan aku marah2. tp mmg patotla aku marah kan??

aku ckp 'oi, korang yg jual intenet mahal2 tiap2 bulan ni pon xreti pakai kah?' 'bodoh! tuli'

aku membare, muke merah. diorg dengan segere check blk acc intenet dan telefon aku. at last masalah setel.

die ckp 'sorry la bang, kami pon xtahu nape sistem ni lembap nk update bil pakai intenet, canilah abg dtg byr manual kat kaunter la sng'.

tak ke lagi bodoh jawapan die nih?!! dah la pelopor intenet kat malaysia. suh org pakai sistem e-bil la e ape lagi tp diorg sndr yg suh byr manual. ni dah penipuan!! WTF!! aku dgn selambe melemparkan senyuman sinis dengan kate2 'xpela kak, TM ni mmg kuat tipu org. suh kami senang bayar bil kat umah tp last2 kene dtg byr kat sini jugak. sy rase akak patot behenti la keje ni. ni keje penipu!' aku pon blah dengan rase puas.

tu la due service agensi kat malaysia ni yg bagus katenye. padahal lg bagus sistem kutipan wang kat tandas2 awam. haha! kayla, sape2 nk kutuk lebih2 lagi sila kutuk kat kometar aku ni kay. blah!!

-label-xpuas ati, marah!

2 comments:

annah said...

owhh!
dah pegi pos malaysia?gud..gud!isnin ni terus g ofis,tgk my parcel..hik3!

rilex2 brader!mane lokasi pej pos tu?u should mention laa.bg org tahu.or send je sms kt paper.ana dah penh wat.komplen pasal penjaga kaunter kurang ajar.padan muke.dah kene buang kije.berlagak nk mampus.keje kaunter jek.p mampos ahh ngn mekap tebal2 mcm opera tuu..haha!puas ati sehh!

lg 1, kt dungun pakai sistem number ah.caner kt johor lei ketggalan niii?alahaiii:P

hoho!tu lg best!diorg dok promote2 gune e- mcm2,tp xtau gune.adakahhh nk tunjuk jek msia ni maju kt org lua,tp org yg incharge pun xreti.buat malu jek.tu kalo foreigner g bayo,caner??isk2!
ni same kes kt cimb gak neh.ade ke,xtahu pun cimb click tu hape?die tu kije cimb tuu..masyaAllahh!

myb sbb diorg ni babyboomer kott:P
malas nk updet otak gune mende canggih2..kui3!manual dpt black n white.diorg lg yakin..huhu!

mr.right said...

ni bkn masalah yakin ke xyakin tp msalah nyer diorg ni beriya-riya mcm sial wat iklan mahal2 kat tv tu pe cer?? tp sistem haprak..jual tepung lagi bagus..xyah ade bil ke white n black ke..geram tol!!