Friday, March 21, 2008

tanduk setan

mlm tadi aku g jln2 dengan awek aku kat pesta konvo yg diadakan secare besaran kat padang kawad UTM ni. sambil jalan2 tgk2 ape yg menarik aku tertarik melihat satu mende yg dijual kat pesta ni. tanduk setan. tanduk setan jenis ni mcm menarik gak la sbb die ade lampu. dah byk dah aku tgk org pakai mende ni. tp xpenah lak tgk yg ade lampu. so, ramai la mamat2 dan aweks2 yg beli mende alah ni.

yg aku xpahamnyer, nape diorg ni nk sgt beli mende2 camni?? nape kite manusia biase yg cantik molek ni nk pakai tanduk setan pulak?? xkan nk jd setan kot. kesian aku tgk kat budak2 ni. ape diorg igt tu style ke? aku tgk meluat ade la. bajet ganazss la wei. lagi satu, yg AJK ni pulak xreti-reti nk tapis dulu ape yg org dtg jual. main jual jer. tu salah satu mende yg aku rase mmg xpatot ade pon kat atas kepale kite sebagai umat manusia. xkire la agame ape pon. tp td yg aku tgk ramai pakai mcm melayu. org keling, cine pon xnak pakai tau. korang ni jenis bengap sgt nape?

aku dengar2 nanti mlm sabtu ni ade battle of the band. mende2 camni dah jd trend kat mane2 pesta atau event yg dibuat oleh pihak universiti. bg aku mmg la masyuk je kite tgk tp aku xpandang straight 4wad la. aku jenis tgk lebih tersirat. nape diorg ni adekan battle of the band? dahla sampai 1-2 pagi x abis2. jenis ape nih. org nk buat ceramah kebangkitan rakyat xbagi pulak. dah la mak bapak dtg nk tgk anak konvo belajor tinggi2. tp bile dtg disajikan dengan battle of the band. bkn nyer penah nk buat pameran helikopter ke. ape ape yg ilmiah yg org tue kite xpenah tgk kat kg2. mende2 nyy ni diorg dah naik mual dah. aku sendiri pon dah mual. kalo best tu xpe. mcm radiohead ke the cure ke. ni nyy lagu rock cintan. dah la xsedap. buat2 la byk2 belatih lagi kat pusat2 karoke tu. pihak uni pon mesti la kene kawal mende2 camni. jgn la duk ikot jer ape yg AJK nk. bayar kat artis2 mahal2 buat pe? suh diorg dtg free sudah. ni kalo bab jemput artis cepat sgt dtg tp bile bab nk tolong student mmg hamprak la.

oke la, aku mls nk taipo panjang2. tp kepade kawan2 yg berniat nk beli tanduk setan tu xyah la beli. tu budaye mat salleh mase hollowen day. kite xsambut mende2 camtu. dan kepade mamat2 yg nk masuk jugak battle of the band ni bwk2 la belatih byk2 sebelom aku baling telor kat korang. lg satu kalo korang x masuk lgsg lagi bagus. xyah nk kejar glemer. aku yakin 1000% korang xkan dpt capai tahap the strokes tu. diorg tu mmg power. kite main kat bilik jamming sudah kay. salam bangkit!

-label-pesta konvo 2008

4 comments:

annah said...

haha!
1st time tgk tanduk setan tu mase g big jam!tu lahh,pelik nape diorg p beli.bazir duit ade,bukan ade pekdah pon.pakai tanduk tuuu.alahai,manusia..xdpt berfikir ke??

battle of the band??utm cikai punye kot.UM mantap sehhh!:P

mr.right said...

tau xpe xde paedah.tanduk setan setan je yg pakai.

ni bkn problem cikai ke x. cikai tu satu hal. keruntuhan modal insan tu yg penting. huhu!

annah said...

woww woww!
keruntuhan modal insan!!
lu tu,pe hal duk dekat2..bg jauh2 sket!
:P:P

*weyh,bg separate la comment ni,payoh btol nk bukok se se*

mr.right said...

xreti a nk wat. lagi satu nak letak list bloggers kat tepi pon xreti. cane ek?? ajor skit.