Monday, April 28, 2008

spender saiz double X tambah L lagi!!

huh! aku ni mmg la malas bab2 nk basuh baju ni. so sepanjang aku hidup hanya beberapa kali je aku membasuh. tu pon rendam dan bilas dengan softlan je. sumpah aku xsuke keje-keje camni. nanti kasar tangan.

oleh yang demikian, setiap minggu aku akan kumpul baju2 aku kedalam bakul baju busuk yang cantik berwarna hijau (mesti la kaler faverite aku) kemudian dihantar ke dobi cengal yang berdekatan dengan rumah banglo mewah aku ni. biase nyer baju aku mencecah 10-15 kilo sekali antor dobi so harga die agak murah, hanya rm1.50 sekilo (murah la bagi aku sbb gaji berpuluh ribu sebulan). makcik kat kedai tu pon dah kenal aku. bunyi jer kete salon mewah aku die dah berdiri tercegat kat depan.

makcik : "makcik mmg basuh baju 'nak' mesin lain dengan org lain. x campur sbb makcik tahu baju 'nak' baju designer. mahal-mahal"

aku tersimpul malu. tersengih sambil membuka spek mate hitam aku.

aku : " tau xper makcik. jangan campur la dengan baju org lain. kan sy ni selalu je bagi makcik duit tepi (keep the changes)"

aku bergurau senda. biase nyer baju aku akan siap keesokkan harinyer.

esok ptg aku singgah lagi di kedai dobi cengal utk memungut baju2 aku yang dibasuh. aku kasi rm50 kat makcik.

makcik : "xde duit baki la nak"

aku : "ala, mcm xbiase jer. keep the changes la makcik"

makcik tersenyum. aku kembali ke dlm kete sport aku. (utk makluman aku ade due bijik kerete, satu kete salon warne puteh, satu kete sport warne silver)

jam menunjukkan kol 6.15 ptg. mase utk beraksi di padang. aku bukak sarung dobi aku. mencari satu suar bola nike yang aku beli di al ikhsan. sah original(rm 99.90). aku pon cr 'suar kecik' aku yang hanya dipakai utk bersukan. mesti la jenis designer.

tibe-tibe aku terpandang satu 'suar kecik' yang pelik. xpenah pulak aku pakai brand jenis ni. besar semacam lak tu. saiz anak gajah. aku berang. makcik berkata-kata bohong. ckp x basuh sekali dengan baju org lain. ni pehal 'suar kecik' yang ber brand murah dan saiz anak gajah tibe2 wujud dlm parcel dobi aku.

aku start kete sport. dengan kelajuan 150km/j aku memecut menuju ke arah kedai makcik. sperti biase die mesti tercegat. aku ckp spontan "KANTOI". makcik meluru masuk memberi wang baki aku tadi. aku rampas wang baki tanpa sebarang sengihan. aku memecut pergi ke SENHENG.

aku beli sebuah mesin basuh paling mahal yang ade di SENHENG dengan menggunakan kad kredit platinum aku. geram. sumpah aku x anto dobi lagi!

5 comments:

HANIM RAZAK said...

fuyyoo!!
pnjang berjelaa...
ceh, anim basuh baju hari2 x kasar pon tgn.. :P

ewah2..bli mesin basuh baru..*reti ke nk gune?* hahah!!

mr.right said...

oh yeke?? abg rase tangan abg semakin kasar bile tersentuh dengan sabun baju ni..haha!! mesin baru tu senang je gune sbb yang paling mahal lagipon automatics..huhu!!

annah said...

xcaye lasum.anim,jgn caye ah.rekaan semata-mata.haha!

NeemoNeemo™ said...

Eyyyewww!

Tu la, lain kali pakai thong.

mr.right said...

hana: xcayer mende nyer?? ni seme adalah cerita benar blake..

neem: i wish i can. tp mesti kene designer label la.